Αν θέλεις SEO θα κάνεις τα πάντα, αλλιώς μην το κάνεις καθόλου


Αν θέλεις SEO θα κάνεις τα πάντα, αλλιώς μην το κάνεις καθόλου. Αν παίρνεις την παρουσία σου στο internet στα σοβαρά, τότε μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να πετύχεις. Να φτιάξεις την σελίδα σου και το περιεχόμενο της με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης. Ο λόγος είναι προφανής. Θέλεις οι χρήστες του διαδικτύου να μπορούν να σε βρουν εύκολα. Όταν το internet έκανε τα πρώτα του βήματα αυτό ήταν πολύ εύκολο. Οι μηχανές αναζήτησης, όπως το google, μόλις είχαν αρχίσει να εμφανίζονται.  Απλά έβαζες κάποιες λέξεις κλειδιά και περιγραφές στα κείμενα σου και πετύχαινες αυτό που ήθελες. Πλέον που το διαδίκτυο είναι αχανές και οι σελίδες “άπειρες” οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης έχουν γίνει πολύ απαιτητικοί. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έχει γεννηθεί μια νέα επιστήμη στην κατασκευή ιστοσελίδων που ονομάζεται SEARCH ENGINE OPTIMIZATION.


ON PAGE SEO

Η πρώτη προσέγγιση για βελτιστοποίηση του SEO πρέπει να γίνει κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας. Αφορά το περιεχόμενο της και το πως αυτό αποδίδεται στον επισκέπτη. Παρακάτω θα σταχυολογήσουμε τους βασικότερους παράγοντες οι οποίοι θα πρέπει να αναπτυχθούν σωστά ώστε να ικανοποιήσουν τα ρομποτάκια των μηχανών αναζήτησης και να δώσουν ένα υψηλό SEO score. Αυτό θα αποτελέσει, απλά, μια βάση για την επιτυχία γιατί το On page SEO αποτελλεί μόνο το 20% του συνολικού optimization που θα γίνει στην ιστοσελίδα.

 

Αν έχεις κάτι να πεις, να περιμένεις και υψηλό SEO Score.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Θα ξεκινήσουμε με το πιο βασικό. Τoν βασιλιά του SEO. Αυτό είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και πιο συγκεκριμένα το κείμενο που βρίσκεται σε κάθε σελίδα που προκύπτει από τα url που έχουν γίνει indexed από το ρομπότ της εκάστοτε μηχανής αναζήτησης. Ένας βασικός κανόνας είναι πως το κείμενο δεν θα πρέπει να περιέχει λιγότερες από 300 λέξεις.


ΚΑΘΑΡΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ

Θα πρέπει ο κώδικας της ιστοσελίδας να ακολουθεί κάποιους κανόνες. Τα HMTL heading tags και τα alt tags για τις εικόνες είναι ορισμένα elements που δεν πρέπει να λείπουν από τον κώδικα της ιστοσελίδας σας. Μπορείτε να διαβάσετε κάποιους από αυτούς τους κανόνες στο World Wide Web Consortium.


ΧΑΡΤΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

Οι χάρτες ιστοσελίδας είναι απαραίτητοι για να μπορούν τα ρομποτάκια των μηχανών αναζήτησης να καταγράψουν όλα τα url που υπάρχουν στο site μας. Υπάρχουν αρκετά εργαλεία τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν για εμάς ένα sitemap και να το κρατήσουν ενημερωμένο, καθώς το περιεχόμενο του είναι δυναμικό.


ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ

Η εσωτερική συνδεσιμότητα της σελίδας μας είναι ιδιαίτερα σημαντική για το search engine optimization και την επιτυχία του. Όλα τα άρθρα μας Θα πρέπει να είναι γραμμένα με τέτοιο τρόπο ώστε με φυσική ροή να οδηγούν, μέσω συνδέσμων, σε άλλα κομμάτια της σελίδας μας.


ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να διευκρυνήσουμε ότι δεν αναφερόμαστε στα meta keywords καθώς οι μηχανές αναζήτησεις έχουν σταματήσει εδώ και αρκετό καιρό να ασχολούνται μαζί τους. Τι λέει η google για αυτό? Αναφερόμαστε στις λέξεις που σχετίζονται με το αντικείμενο τις ιστοσελίδας και σε ποιά σημεία και με ποιό τρόπο πρέπει να εισαχθούν μέσα στο περιεχόμενο.


ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθείς τον ανταγωνισμό. Πολύ απλά, σέρφαρε λίγο σε αυτούς που βγαίνουν στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων της google και μάθε από αυτούς. Το μόνο σίγουρο είναι πως έχουν πολύ περιεχόμενο και μια εξαιρετικά στημένη ιστοσελίδα. Οπότε εφάρμοσε και εσύ τις τακτικές εκείνων.


ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ

Η κοινοποίηση των άρθρων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να απογειώσει την ιστοσελίδα σου. Εδώ ισχύει 100% πως “αν έχεις κάτι να πείς ετοιμάσου για πολύ δυνατό SEO score” γιατί όσο αυξάνεται η επισκεψιμότητα της σελίδας σου, τόσο πιο συμπαθής γίνεσαι στις μηχανές αναζήτησης. Ένα μυστικό είναι πως θα πρέπει να κοινοποιείς σε όλα τα social media και όχι μόνο σε αυτά που γνωρίζεις.


ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΦΟΡΤΩΣΗΣ

Ένας από τους παράγοντες που έχουν προστεθεί τα τελευταία χρόνια στο SEO είναι η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας. Με λίγα λόγια, αν έχεις φτιάξει μια ιστοσελίδα που πετάει τότε οι μηχανές αναζήτησης θα σε επιβραβεύσουν με τον καλύτερο τρόπο.


ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Το ποσοστό των χρηστών που σερφάρει στο διαδίκτυο από κινητές συσκευές, είναι πλέον τεράστιο. Οπότε ήταν αναμενόμενο πως αν μια σελίδα προσαρμόζεται στα κινητά έτσι ώστε ο χρήστης να μπορεί να περιηγηθεί με ευκολία, θα έχει τα ανάλογα credits στο SEO. Μπορείτε να διαβάσετε τι λέει η google για αυτό.


OFF PAGE SEO

Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε κάτι πολύ σημαντικό. Το SEO είναι marketing. Όσο μεγαλύτερη παρουσία και επισκεψιμότητα έχει το url του site σου μέσα από σελίδες τρίτων που έχουν πολύ μεγάλο authority , τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το SEO score σου. Ειδικά αν αυτές η σελίδες έχουν σχετικό αντικέιμενο με το δικό σου site. Αν στο προηγούμενο κομμάτι του “On page SEO” ήσουν άψογος, θα πρέπει να θυμάσαι πως έχεις διανύσει μόνο το 20% της συνολικής πορείας προς την επιτυχία. Το υπόλοιπο 80% θέλει πολύ κόπο και σε περιμένει παρακάτω.

 

Αύξησε την κίνηση στο site σου, αλλα μην ξεχνάς… τo SEO είναι marketing.

 

BACKLINKS

Το πιο σημαντικό σε αυτό το κομμάτι είναι οι ποιοτικοί σύνδεσμοι επιστροφής στο site σας από σελίδες τρίτων. Οι σύνδεσμοι αυτοι μπορεί να είναι τριών ειδών. Μονόδρομοι όπου απλά μια σελίδα οδηγεί σε μια άλλη, αμφίδρομοι, όπου ανταλλάσονται σύνδεσμοι μεταξύ ιστοσελίδων και οι τριγωνικοί, οπού υπάρχει έμμεση σύνδεση επιστροφής μέσω τρίτης ή τέταρτης ιστοσελίδας στην οποία δεν υπάρχει σύνδεση από εσάς.


BLOGGING

Ακολουθώντας τον κανόνα πως “Αν έχεις κάτι να πεις, να περιμένεις και υψηλό SEO Score” ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να σε επισκεφτούν μέσω backlinks είναι η αρθρογραφία. Αν γράψεις για παράδειγμα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, το ποστάρεις μέσα από κάποιο τρίτο blog είτε μέσα από τα social media και έχεις πολλες επισκέψεις τότε ουσιαστικά θα πετύχεις αυτό που θέλεις. Ένα κανόνας είναι πως θα πρέπει να ποστάρεις ένα άρθρο την εβδομάδα


ΟΔΗΓΟΙ

Κάθε επιχείρηση στα πλαίσια του SEO θα πρέπει αρχικά να υποβάλει την παρουσία της είτε δωρεάν είτε επί πληρωμή σε οποιοδήποτε site τύπου χρυσού οδηγου, υπάρχει. Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος να αποκτήσετε επισκέψεις από sites με υψηλότερο authority από το δικό σας. Μην ξεχνάτε πως υπάρχουν πολλά site οδηγών και φυσικά όπως και με τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης δεν περιοριζόμαστε στην Ελλάδα και σε αυτά που γνωρίζουμε μόνο.


ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ

Ένας ακόμη εύκολος τρόπος προώθησης της ιστοσελίδας σας είναι η δημοσίευση σε κάποια ηλεκτρονινική εφημερίδα είτε δωρεάν είτε επί πληρωμή. Θα πρέπει απλά να φτιάξετε ένα ενδιαφέρον άρθρο 500 περίπου λέξεων και να το προωθήσετε. Ένας δωρεάν πάροχος ηλεκτρονικού τύπου είναι το Free Press Release.


NEWSLETTERS

Το email marketing είναι πολύ διαδεδομένο στις μέρες μας, για την προώθηση προϊόντων. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολύ αποτελεσματικά στην προώθηση της ιστοσελίδας σας και να αυξήσει την επισκεψιμότητα της. Υπάρχουν πολλά online εργαλεία αποστολής newsletter οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στις καμπάνιες σας.


Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μια σταχυολόγηση κάποιων παραγόντων. Για να γίνει η σελίδα σας φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης ο κόπος είναι πολύ μεγαλύτερος. Θα πρέπει να έχουμε κατά νου πως για να έχει αποτέλεσμα η προσπάθεια μας θα πρέπει να γίνουν όλα στο 100%. Επικοινώνησε μαζί μας για να σε καθοδηγήσουμε.

 

Αν θέλεις SEO θα κάνεις τα πάντα… αλλιώς μην το κάνεις καθόλου.

 

Με την περιήγηση σας στην ιστοσελίδα μας, αποδέχεστε τους όρους χρήσης